Finner du navnet ditt på denne listen?
I år er over åtte av ti nordmenn kartlagt. Se om du er med.
Publisert 26.05.2014 kl 21:53
Oppdatert 28.05.2014 kl 09:25
Mange husker kanskje Coca-Colas navnestunt i 2013, hvor de byttet ut logoen på
flaskeetiketten med norske navn. Selskapet er kjent for å legge mye krefter
i reklamene sine, men ante nok likevel ikke hvor populært stuntet ville bli.
Responsen i sosiale medier ble formidabel, spesielt på Instagram hvor folk
postet bilder av flasker med sitt navn.
- IMPONERT OVER RESULTATET
I år kommer flaskene tilbake, og denne gangen er det mange flere som vil finne
seg selv på flaskene.
Antall navn er økt fra 150 til 1138 navn og kallenavn.
Det skal utgjøre om lag 85 prosent av alle navnene i Norge.
- Flaskene ble en snakkis, men samtidig var det mange som ikke fant sitt eget
navn, siden det kun var 150 av Norges vanligste navn på flaskene. I år vil
vi derfor glede enda flere.
Det gjør vi ved å sette nesten tusen nye navn på
Coca-Cola flaskene, sier kampanjeansvarlig Tonje Haugen i Coca-Cola Norge.
Også i år er enkelte navn utelatt. Mohammed tilhører for eksempel en kategori
med navn som ble utelatt på grunn av religiøs eller kulturell betydning.
Logoen på Cola-flaskene har for øvrig vært nærmest uforandret i nærmere 130
år, siden Frank Mason Robinson designet den i 1885.
Men nok historie, er ditt navn på listen? Side3 har fått tak i hele listen med
navn som vil dukke opp i Norge, fra Aage til Åsta. Sjekk om ditt navn er
med nedenfor:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar